Sinema Sadece Sinema Değildir

 

 
Sanat ve Edebiyatta Sol Egemenliği Meselesi
Oylayın
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız6 Yıldız7 Yıldız8 Yıldız9 Yıldız10 Yıldız
10,00/10 - (1 Kişi)
Loading...
 
Yazar:
 
Köşe Adı:Ahmet Hakan / Sinema Yazıları
 
Makale

“KOD Adı Koz” adlı başarısız filmin yapımcısı, bizim Cengiz Semercioğlu’na konuşmuş.
Demiş ki:
“Sinema ve edebiyat dünyasına sol görüşlüler hâkimdir. Bizim camiadan da birilerinin çıkıp böyle filmler yapabileceğini göstermek istedim.”

Doğrudur.
Sinema ve edebiyat dünyasında sol egemendir.

Ama bu egemenlik, geçit vermez bir egemenlik değildir.

Örnekler üzerinden gidelim:
­Mesela sinema eleştirmenlerinin babası Atilla Dorsay, İslamcı, sağcı ya da millici sinemaya her zaman büyük bir şefkatle yaklaşmıştır.
­Mesela Mesut Uçakan’ın, Yücel Çakmaklı’nın ya da İsmail Güneş’in filmleri sinema eleştirmenleri tarafından dikkate alınmış, yorumlanmış ve ilgi görmüştür.
­Mesela edebiyat eleştirmenlerinin atası Doğan Hızlan, iyi yazarları dünya görüşlerine bakmaksızın öne çıkarmaktan bir an bile vazgeçmemiştir.
­Mesela Nuri Pakdil gibi unutulmaya terk edilmiş bir yazara özlem duygularını ilk kez Enis Batur dile getirmiştir.
­Mesela Cahit Zarifoğlu, solun egemen olduğu edebiyat çevrelerinde “şairin hası” olarak selamlanmıştır.
­Mesela sağın ünlü kalemlerinden Tarık Buğra’nın kitapları, solcuların yayınevi olan İletişim Yayınları tarafından basılmaktadır.
­Mesela bugünün edebiyat dünyasında Mustafa Kutlu, sağcı ya da İslamcı olarak değil, “Türkiye’nin en iyi hikâye yazarı” olarak bilinmektedir.
Neyse… Uzatmayalım.

Demem o ki…
İster sağcı ol, ister İslamcı.
Yeter ki iyi eser üret.
Solun egemen olduğu kültür ve sanat dünyasının bentlerini yıkıp geçmen her zaman mümkündür.
Kaldı ki o bentler de öyle sandığın kadar “top geçer/adam geçmez” kıvamında değildir


 
 Turksinemasi.com
Sanat ve Edebiyatta Sol Egemenliği Meselesi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Saygıyla Anıyoruz